Jako každý rok se i letos naše škola zapojila do…
V rámci výuky dějepisu a občanské výchovy podnikáme výjezdy do míst, která připomínají, čeho všeho je člověk schopen /únor 2018 Auschwitz a Birkenau/. Letošní školní rok jsme zvolili Národní památník II. světové války v Hrabyni. Žáci 8. a 9. ročníku absolvovali dva výukové programy: Holocaust a transporty židovského obyvatelstva a Zvířata ve válkách. Mezi jednotlivými akcemi proběhla odborná komentovaná prohlídka památníku, jejíž součástí bylo vyplňování pracovního listu a následná kontrola správných odpovědí. Poděkování patří: paní učitelce Haně Výtiskové, za organizaci, paní asistentce Veronice Strouhalové, panu Jiřímu Vašutovi za dopravu a SRPŠ za příspěvek na vstupné.
Ohlasy žáků:
Zaujalo mě:
- Zvířata ve válkách,
- Skoro nic, protože nemám ráda války. Památník má zajímavý tvar, nevím, jak ho mohli postavit,
- Zvířata ve válkách a to, že při stavbě památníku našli lidské ostatky, schody do nebe,
- Kamenné destičky se jmény, schody do nebe s osobami, památník,
- Celkem hromadu věcí, hlavně vojenská technika,
- Celé to bylo zajímavé, hřbitov, výklad průvodce,
- Hitler nechal otrávit svou fenku Blondie,
- Povídání o zvířatech,
- Zbraně, medvěd Wojtek,
- Zvířata ve válkách, holocaust,
- Asi nic, už jsem to tam znala, takže jsem věděla, kde co je. Zaujal mě pracovní list, který jsme museli na základě informací dělat,
- Celkově, jak to tam měli hezky zařízené,
- Oblečení, sochy ze zdi, hřbitov,
- Prezentace o zvířatech ve válkách,
- Většina exponátů,
- Zvířata ve válkách, nevěděl jsem, že bylo tolik použitých zvířat a že byli obětováni.
Překvapilo mě:
- Hřbitov, protože tam bylo hrozně moc jmen a tolik padlých vojáků ze Sovětského svazu a USA,
- Podrobné zprávy o tom, kdo, kdy zemřel /bitva u Sokolova/, zajímavosti o zvířatech ve válkách,
- Že tam mají jakýsi hřbitov, o tom, kdo a kde umřel,
- Zvířata ve válce,
- Jak velké to je, hezké exponáty,
- Že existují ocenění pro zvířata a dostali to zrovna holubi,
- Že měli německou pistoli,
- Že se oceňovala i zvířata,
- Schody, po kterých museli vězni běhat,
- Jak to tam bylo zařízené, Myslím tím ten dům /maketa vyhořelého a vybombardovaného domu/ a celkově to v té místnosti. Byla jsem tam jako malá a teď je to tam lepší,
- Taková zima, fakt hrůza, že je to tak velké a kolik je tam věcí,
- Jak se to tam změnilo po dlouhé době,
- Využití psů ve válkách,
- Kolik lidí v tom mělo prsty, že je to tak obrovský a ty lidi o tom věděli vše.
Chtěl/a bych vědět:
- Spíše víc o zbraních,
- Asi nic,
- Všechno vím od průvodce,
- Více o medvědu Wojtkovi,
- Jak dlouho všechno konstruovali a zařizovali, jak dlouho sbírali informace,
- Jak to přesně probíhalo ve válce, jaký měli při tom pocit.
Dál bych chtěl/a říct…
- Kdyby nebyla taková zima, bylo by to nejlepší,
- Na mě toho bylo moc, moc informací,
- Prezentace holocaust byla moc dlouhá,
- Mohlo by se jezdit v jiných ročních obdobích,
- Proč byl Hitler takový hlupák,
- Líbilo se mi, jak byly paní učitelky hodné a braly všechno tak v pohodě. Chtěla bych více takových výletů. Byl to velký a silný zážitek. Jsem ráda, že jsem u něčeho takového byla. Děkuji ♥
- Teď v televizi dávají velké množství takových filmů. Válka je něco strašného, co by nemělo existovat. …byla nám tam v těch zimních bundách zima, ale ti lidé v táborech byli v takové zimě bez oblečení, hladoví. Nic takového už by se nemělo nikdy, nikdy opakovat!
- Bylo to fajn, ale bylo to strašně dlouhý a do toho ta zima. Přišlo mi to mnohem víc vyčerpávající, než být celý den ve škole,
- Mohlo být víc času na pracovní list.