ZŠ Zlaté Hory

Základní škola Zlaté Hory

Návštěva Národního památníku II. světové války v Hrabyni

V rámci výuky dějepisu a občanské výchovy podnikáme výjezdy do míst, která připomínají, čeho všeho je člověk schopen /únor 2018 Auschwitz a Birkenau/. Letošní školní rok jsme zvolili Národní památník II. světové války v Hrabyni. Žáci 8. a 9. ročníku absolvovali dva výukové programy: Holocaust a transporty židovského obyvatelstva a Zvířata ve válkách. Mezi jednotlivými akcemi proběhla odborná komentovaná prohlídka památníku, jejíž součástí bylo vyplňování pracovního listu a následná kontrola správných odpovědí. Poděkování patří: paní učitelce Haně Výtiskové, za organizaci, paní asistentce Veronice Strouhalové, panu Jiřímu Vašutovi za dopravu a SRPŠ za příspěvek na vstupné.

Ohlasy žáků:

Zaujalo mě:

  • Zvířata ve válkách,
  • Skoro nic, protože nemám ráda války. Památník má zajímavý tvar, nevím, jak ho mohli postavit,
  • Zvířata ve válkách a to, že při stavbě památníku našli lidské ostatky, schody do nebe,
  • Kamenné destičky se jmény, schody do nebe s osobami, památník,
  • Celkem hromadu věcí, hlavně vojenská technika,
  • Celé to bylo zajímavé, hřbitov, výklad průvodce,
  • Hitler nechal otrávit svou fenku Blondie,
  • Povídání o zvířatech,
  • Zbraně, medvěd Wojtek,
  • Zvířata ve válkách, holocaust,
  • Asi nic, už jsem to tam znala, takže jsem věděla, kde co je. Zaujal mě pracovní list, který jsme museli na základě informací dělat,
  • Celkově, jak to tam měli hezky zařízené,
  • Oblečení, sochy ze zdi, hřbitov,
  • Prezentace o zvířatech ve válkách,
  • Většina exponátů,
  • Zvířata ve válkách, nevěděl jsem, že bylo tolik použitých zvířat a že byli obětováni.

Překvapilo mě:

  • Hřbitov, protože tam bylo hrozně moc jmen a tolik padlých vojáků ze Sovětského svazu a USA,
  • Podrobné zprávy o tom, kdo, kdy zemřel /bitva u Sokolova/, zajímavosti o zvířatech ve válkách,
  • Že tam mají jakýsi hřbitov, o tom, kdo a kde umřel,
  • Zvířata ve válce,
  • Jak velké to je, hezké exponáty,
  • Že existují ocenění pro zvířata a dostali to zrovna holubi,
  • Že měli německou pistoli,
  • Že se oceňovala i zvířata,
  • Schody, po kterých museli vězni běhat,
  • Jak to tam bylo zařízené, Myslím tím ten dům /maketa vyhořelého a vybombardovaného domu/ a celkově to v té místnosti. Byla jsem tam jako malá a teď je to tam lepší,
  • Taková zima, fakt hrůza, že je to tak velké a kolik je tam věcí,
  • Jak se to tam změnilo po dlouhé době,
  • Využití psů ve válkách,
  • Kolik lidí v tom mělo prsty, že je to tak obrovský a ty lidi o tom věděli vše.

Chtěl/a bych vědět:

  •  Spíše víc o zbraních,
  • Asi nic,
  • Všechno vím od průvodce,
  • Více o medvědu Wojtkovi,
  • Jak dlouho všechno konstruovali a zařizovali, jak dlouho sbírali informace,
  • Jak to přesně probíhalo ve válce, jaký měli při tom pocit.

Dál bych chtěl/a říct…

  • Kdyby nebyla taková zima, bylo by to nejlepší,
  • Na mě toho bylo moc, moc informací,
  • Prezentace holocaust byla moc dlouhá,
  • Mohlo by se jezdit v jiných ročních obdobích,
  • Proč byl Hitler takový hlupák,
  • Líbilo se mi, jak byly paní učitelky hodné a braly všechno tak v pohodě. Chtěla bych více takových výletů. Byl to velký a silný zážitek. Jsem ráda, že jsem u něčeho takového byla. Děkuji ♥
  • Teď v televizi dávají velké množství takových filmů. Válka je něco strašného, co by nemělo existovat. …byla nám tam v těch zimních bundách zima, ale ti lidé v táborech byli v takové zimě bez oblečení, hladoví. Nic takového už by se nemělo nikdy, nikdy opakovat!
  • Bylo to fajn, ale bylo to strašně dlouhý a do toho ta zima. Přišlo mi to mnohem víc vyčerpávající, než být celý den ve škole,
  • Mohlo být víc času na pracovní list.

 

 

 

 

Komentáře nejsou povoleny
RODIČE NEPŘEHLÉDNĚTE INFORMACE
Všechny důležité informace ze Základní Školy ve Zlatých Horách.
Zobrazit