Vážení rodiče, milí žáci, kolegyně a kolegové,
v závěru minulého školního roku jsem Vás oslovila s žádostí o vyplnění dotazníků k distanční výuce – nabízím Vám teď shrnutí výsledků.
Žáci 1. stupeň – odpovědělo 67 žáků
otázka | odpověď |
Jak se mi učilo online: | 11,5% Bylo to lepší než chodit do školy
67,2% Bylo to horší než chodit do školy 11,9% Nebyl v tom žádný rozdíl |
Připravoval ses na výuku? | 52,2% Připravoval jsem se pravidelně
38,8% Připravoval jsem se občas 9% Připravoval jsem se minimálně, jenom jsem psal úkoly, nepřipravoval jsem se |
Nejvíce mi vyhovovalo: | 40,3% Cvičení ve formulářích a výukové hry
29,9% Výuka formou online hodin 26,9% Samostatná práce na zadaných úkolech 2,9% Pracovalo se mi všude stejně, Škola |
Nejvíce mi vadilo (bylo možné zaškrtnout více možností): | 48 Technické problémy
36 Neustálé koukání na obrazovku 20 Vyrušování jinými členy domácnosti 13 Chyběla konzultace s vyučujícím 11 Chyběla rada spolužáků 10 Vlastní lenost a nechuť se pustit do práce |
Výhody distanční výuky (více odpovědí): | 40 Mohl jsem být stále doma
37 Menší počet online hodin než by bylo ve škole 14 Rodiče mi pravidelně pomáhali 6 Žádný kontakt se spolužáky 2 Žádný kontakt s vyučujícími |
Nevýhody distanční výuky (více odpovědí): | 48 Žádný kontakt se spolužáky
44 Nemohl jsem do školy 34 Žádný kontakt s vyučujícími 14 Častější dohled rodičů 7 Menší počet online hodin než by bylo ve škole |
Rodiče 1. stupeň – zapojilo se 67 rodičů
otázka | odpověď |
Byl/a jste dostatečně informovaná o výuce? | 95,5% Ano, naprosto
4,5% Informací mohlo být více |
Jakým způsobem se k Vám informace převážně dostávaly? | 79,1% Maily vyučujících
další možnosti Bakaláři, web školy, MS Teams, Messenger, telefon, děti |
Změnil se v průběhu školního roku rozsah on-line výuky ve třídě, do které Vaše dítě chodí? | 64,2% Ano
35,8% Ne |
Byla tato změna k lepšímu? (Odpověděli i někteří rodiče dětí, jejichž výuka se nezměnila) | 65,5% Ano
34,5 % Ne |
Je podle Vás lepší | 68,7% více on-line výuky a méně samostatné práce
31,3% méně on-line výuky a více samostatné práce |
Máte výhradu k výuce některého z předmětů? | 88,1% Ne
11,9% Ano |
Pokud jste na předchozí otázku odpověděl/a ano, napište prosím, o který předmět se jedná.
K čemu ve výuce máte výhrady? |
Tyto odpovědi byly rozebrány s příslušnými vyučujícími |
Je ještě něco, co byste rád dodal/a na závěr? (volné parafráze a zestručnění, pořadí podle četnosti výskytu) | Hlavně aby už nebyla distanční výuka.
Poděkování pedagogům. Příliš mnoho úkolů – zátěž pro rodiče. Komplikace s technikou – jednodušší bylo řešit úkoly z mailu. Více výchov a sdílení prožitků. Ztratil jsem úctu k učitelům, podejte si odvolání dobrovolně. |
Žáci 2. stupeň – 81 odpovědí
otázka | odpověď |
Jak se mi učilo online: | 45,7% Bylo to lepší než chodit do školy.
45,7% Bylo to horší než chodit do školy. 8,6% Nebyl v tom žádný rozdíl. |
Kolik hodin jsem denně věnoval/ přípravě na výuku? | 65,4% 0 – 1 hodinu denně
27,2% 1 – 2 hodiny denně 7,4% více než 2 h denně |
Kolik hodin jsem denně věnoval /a přípravě na výuku v sobotu a v neděli? | 96,3% 0 – 1 hodinu denně
3,7% 1 – 2 hodiny denně |
Nejvíce mi vyhovovalo: | 51,9% Výuka formou online hodin
25,9% Samostatná práce na zadaných úkolech další odpovědi MS Teams, Google Classroom, nic, každé je v něčem dobré |
Nejvíce mi vadilo (více odpovědí): | 64 Technické problémy
35 Vlastní lenost a nechuť pustit se do práce 29 Neustálé koukání na obrazovku 21 Chyběla konzultace s vyučujícím 21 Chyběla rada spolužáků 19 Vyrušování jinými členy domácnosti |
Jak často vyučující poskytovali zpětnou vazbu?
Jak často jste dostávali přiměřené množství úkolů? |
Odpovědi byly rozebrány s příslušnými vyučujícími. |
Výhody distanční výuky (více odpovědí): | 73 Pohodlí domova
53 Menší počet online hodin než by bylo ve škole 19 Žádný kontakt se spolužáky 17 Pomoc rodičů 16 Žádný kontakt s vyučujícími dále více času na kamarády a rodinu, můžu podvádět, delší zápisy si můžu zapsat dodatečně, můžu si jít zapálit, kdy chci |
Nevýhody distanční výuky (více odpovědí): | 50 Žádný kontakt se spolužáky
32 Žádný kontakt s vyučujícími 29 Častější dohled rodičů 21 Nepřítomnost ve škole 3 Menší počet online hodin než by bylo ve škole, dále celková motivace něco dělat, je těžší podvádět, nezvládám učivo tak rychle, nutnost mít počítač, telefon, musíte si poradit sami, žádné nevýhody |
Rozsah online výuky: | 61,7% Více online hodin, méně samostatných úkolů
38,3% Méně online hodin, více samostatných úkolů |
Máte nějaký postřeh k výuce na dálku? (Zestručněné parafráze, podle četnosti odpovědí) | Byla dobrá, ale stačilo.
Kdybychom se nemuseli připravovat na přijímačky, bylo by to lepší. Méně zápisů, nebo aspoň ne tak dlouhé. Byla to zábava. Více aktivity pojaté jako hry. Rychle se zvyká a špatně odvyká. Kvalita připojení, hodiny se sekaly. Bylo by fajn střídat prezenční a distanční výuku i po covidu. Učitelé na to často kašlali. |
Rodiče 2. stupeň – 75 odpovědí
otázka | odpověď |
Byl/a jste dostatečně informovaná o výuce? | 68% Ano, naprosto
30,7% Informací mohlo být více 0,3% Informovanost byla nedostatečná |
Jakým způsobem se k Vám informace převážně dostávaly? | 38,7% Maily vyučujících
26,7% Bakaláři 25,3% Web školy dále od dítěte, MS Teams, kombinace |
Jistě jste si všiml/a, že v lednu došlo ke změně počtu on-line hodin. Jaký rozsah online výuky je podle Vás lepší? | 80% Více online hodin a méně samostatné práce
10,7% Je to jedno 9,3% Méně online hodin a více samostatné práce |
Zhodnoťte výuku jednotlivých předmětů. | V naprosté většině byla z pohledu rodičů v pořádku. |
Máte nějaké postřehy k výuce některého z předmětů? | Jsem proti online výuce výchov.
Výchovy byly příjemné zpestření. Občas velmi nezáživné. Zadán úkol z neprobraného učiva. Pozadu s učivem. Učitelé odbíhali k vlastnímu vyprávění. |
Je ještě něco, co byste dodal/a na závěr? (Zestručněné parafráze) | Online výuka byla pro všechny náročná.
Poděkování pedagogům. Ne zcela zvládnuté Teamsy v 6. třídě. Sjednotit zadávání. Dotazník by měli vyplnit hlavně žáci. Děti nedělají úkoly a rodiče se ve výuce nevyznají. Lituji pedagogy, některé děti si z vás dělaly dobrý den. Syn vše zvládal, naučil se samostatnosti a zvedlo mu to sebevědomí.
|
A na závěr pohled nás, učitelů:
otázka | odpověď |
Ke komunikaci se žáky jsem využíval/a (v tomto pořadí podle četnosti) | Google Meet
web školy MS Teams Bakaláře telefon sociální sítě |
Ke komunikaci s rodiči jsem využíval/a (v tomto pořadí podle četnosti) | e-mail
telefon Bakaláře web školy a sociální sítě Google Meet MS Teams |
V tomto školním roce jsem k tomu, co jsem dělal/a vloni, přidal/a | výuková videa
on-line výuku přes Google Meet Google formuláře Wordwall aktivity on-line výuku přes MS Teams výzvy ve výchovách, další aktivity, videa na YouTube, využití Bakalářů |
Seřaďte způsoby výuky od nejsnazší po nejobtížnější | 1 Prezenční výuka
2 Střídavě delší období distanční a prezenční výuky 3 Dlouhodobá distanční výuka 4 Rotační výuka |
Co jsi vnímal/a jako problémy distanční výuky? (více odpovědí) | 13 Nedostatek kontaktu se žáky
11 Obtížné oddělování „práce“ a „volna“ 11 Časová náročnost distanční výuky 9 Neobjektivnost hodnocení 8 Nedostatek kontaktu s kolegy 8 Problémy s technikou 6 Nejistota 4 Obtížná komunikace se žáky 1 Obtížná komunikace s rodiči |
Z čeho jsi měl/a největší obavy při návratu do školy?
(více odpovědí) |
9 Z toho, že si žáci odvykli pracovat
8 Ze vztahů ve třídách 6 Z nošení roušek, respirátorů 6 Z nedostatečných znalostí žáků 4 Z testování žáků |
Distanční výuku jsem v porovnání s loňským rokem zvládl/a | 80% Lépe
20% V podstatě stejně |
Příjemně mě překvapilo: | Rychlá adaptace dětí na změny.
Jak dobře děti naskočily do prezenční výuky. Jak dobře mnozí zvládali distanční výuku. Snaha některých dětí a jejich přístup k práci. Jak někteří žáci během distanční výuky „vyrostli“ Sounáležitost kolegů. Radost některých žáků z návratu do školy |
Nepříjemně mě překvapilo: | Někteří žáci dělali jen to, co měli posílat
Opravdu jsme přišli o velký kus školního roku Přístup některých rodičů Neochota zapínat kameru Nízká úroveň pohybových dovedností |
Nejvíce mi pomáhalo: | Sdílení s kolegy
Organizace práce Nadšení dětí Kladné reakce rodičů Zpracovaný materiál na internetu Komunikace s dětmi Viděla jsem výsledky Důsledná příprava |
Nejvíce mě brzdilo: | Technika
Moje hlava Opakování pokynů, únava Nemožnost důsledné kontroly Čas Nesoustředěnost dětí, zasahování rodinných příslušníků Lhaní některých dětí |
Něco navíc: | Poděkování kolegům
Zvládli jsme to, do budoucnosti se nebojím, ale bylo by fajn, kdyby se už to neopakovalo Využití některých věcí v běžné výuce Zlepšit internet i celkově techniku ve škole, sjednotit systém |
Všem, kteří dotazník vyplnili, děkuji.