V pátek 1. 11. se naše škola proměnila ve strašidelný pohádkový les. Žáci druhého stupně měli šanci…
(č. j.: MŠMT- 33286/2013)
1) Identifikační údaje právnické osoby – žadatele o dotaci
Právnická osoba: Základní škola Zlaté Hory
Sídlo: Wolkerova 712, 793 76 Zlaté Hory
IČ: 64631648
Jméno, telefon a email odpovědné osoby:
Mgr. František Vrána, 584 425 340, reditel@skolazh.cz
2) Vyúčtování poskytnutých finančních prostředků
a) Skutečná výše finančních prostředků poskytnutých krajským úřadem jednotlivým právnickým osobám
CELKEM |
MP celkem |
platy |
OON |
Odvody pojistného |
Odvody FKSP |
ONIV |
5 070 |
3 755 |
3 755 |
0 |
1 277 |
38 |
0 |
b) Skutečná výše finančních prostředků použitých jednotlivými právnickými osobami
CELKEM |
MP celkem |
platy |
OON |
Odvody pojistného |
Odvody FKSP |
ONIV |
5 070 |
3 755 |
3 755 |
0 |
1 277 |
38 |
0 |
c) Nevyčerpané finanční prostředky – vratky odvedené právnickými osobami do rozpočtu krajského úřadu
CELKEM |
MP celkem |
platy |
OON |
Odvody pojistného |
Odvody FKSP |
ONIV |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
Vyhodnocení rozvojového programu bylo uveřejněno na webu školy.
3) Informace za JEDNOTLIVÉ ŠKOLY
a) Informace o použitých finančních prostředcích na rozvojový program
Struktura prostředků na platy (nároková složka, nenároková složka – v členění na osobní příplatek a odměny):
Celková částka na platy byla určena pouze pro jednoho pedagoga – učitele českého jazyka.
Tato částka byla vyplacena formou odměny, a to v následujících čtyřech měsících roku 2014:
květen = 2 000,- Kč
červen = 340,- Kč
září = 85,- Kč
říjen = 1 330,- Kč
CELKEM ROČNĚ = 3 755,- Kč
Struktura prostředků na ostatní osobní náklady: —-
Použité prostředky na ostatní neinvestiční výdaje v členění na jednotlivé položky a částky: —-
Místo uložení dokladů: účetní doklady jsou uloženy v kanceláři hospodářky školy
b) Průběh vzdělávání
počet žáků:
Rok 2014 |
Počet žáků |
leden |
1 |
únor |
1 |
březen |
1 |
duben |
1 |
květen |
1 |
červen |
1 |
červenec |
X |
srpen |
X |
září |
1 |
říjen |
1 |
listopad |
1 |
prosinec |
1 |
Celkový počet vzdělávaných žáků |
1 |
jednotliví žáci:
Jméno
|
Státní příslušnost |
Datum přijetí ke vzdělávání na české ZŠ |
Trang Nguyen Nu Dai |
Vietnam |
23.11.2009 |
Učebnice a učební pomůcky, vzdělávací portály, se kterými bylo pracováno:
– Český jazyk pro 6. a 7. ročník, nakladatelství Nová škola, kolektiv autorů
– Čítanka pro 6. a 7. ročník, nakladatelství Nová škola, kolektiv autorů
– Český jazyk 6, učebnice a pracovní sešit, nakladatelství Fraus, Z.Krausová, R.Teršová
– Malá čítanka 6, nakladatelství Tripolia, Věra Martinková
– Český jazyk – Dokážeš to! 5–7, nakladatelství Klett, L.Janovec, M.Černá, Z.Poláková
– Český jazyk pro cizince, učebnice a cvičebnice, nakladatelství Computer Press, M.Kostřánková, G.Šnaidaufová, K.Kopicová
Opatření přijatá v souvislosti se zařazením žákyně do výuky v dané škole a další informace související s průběhem této výuky:
Individuální přístup vyučujícího pedagoga, individuální zadávání školních a domácích úkolů, zadávání speciálních úkolů, individuální pokyny ve výuce.
Individuální výuka probíhala dvakrát týdně v rozsahu 45 minut v odpoledních hodinách po vyučování v učebně vybavené interaktivní tabulí, PC s žákovskými výukovými programy a připojením na internet. V individuální výuce využívala paní učitelka vedle učebnic také různá doplňovací cvičení a texty a věnovala se učivu, které Trang dosud nezvládla.
Žákyně Trang byla aktivně zapojena do činnosti zájmových kroužků, Klubu čtenářů v rámci školní knihovny a do různých kolektivních akcí třídy.
Další charakteristiky nadstandardní a efektivní péče (podpora mateřského jazyka a kultury, obohacující prostředí, spolupráce s rodiči, kooperativní metody výuky apod.):
Žákyně byla zapojována do školních aktivit v rámci projektových dnů, kde se setkávala s žáky jiných ročníků a poznávala bezpečné prostředí školy. Systematicky byly rozvíjeny její komunikativní dovednosti.
Vhodným prostředkem pro rozvoj aktivního užívání češtiny byla pro Trang účast na nejrůznějších kulturních, sportovních, soutěžních a dalších mimoškolních akcích školy, mezi něž patřila divadelní a filmová představení, předčítání literárních děl, recitační a taneční aktivity, tradiční školní besídky, komponované kulturní programy „Zlatá struna“, školní sportovní turnaje aj.
Důsledně byly také rozvíjeny její schopnosti žít ve společenství ostatních lidí, plně náležet k tomuto společenství a řídit se společnými pravidly třídy.
Oba rodiče dívky školu pravidelně navštěvovali, byť domluva s nimi byla objektivně velice obtížná. Otec nerozumí česky vůbec, matka projevuje snahu o dorozumění. Důležité vzdělávací a organizační záležitosti se s rodiči řešily osobním kontaktem a důsledným vysvětlováním.
Datum vyúčtování: 7.1.2015
Zpracoval: Mgr. Hana Syptáková, Jitka Kocubová
Razítko, jméno a podpis odpovědné osoby: Mgr. František Vrána
Číslo rozhodnutí |
MŠMT – 9886 – 11/2014 |
Poskytovatel dotace |
Česká republika – Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, Karmelitská 7, 118 12 Praha 1, IČ 00022985 |
Program |
Rozvojový program MŠMT „ Bezplatná výuka českého jazyka na podporu vzdělávání žáků–cizinců z třetích zemí na rok 2014“ |
Název organizace |
Základní škola Zlaté Hory |
Adresa organizace, email, web |
Wolkerova 712, 793 76 Zlaté Hory www.skolazh.cz |
Statutární orgán |
Mgr. František Vrána |
Poskytnutá dotace |
5 070,- Kč |
Vyhodnocení programu |
V rámci rozvojového programu probíhala individuální výuka dvakrát týdně v rozsahu 45 minut. V průběhu výuky byl kladen hlavní důraz na osvojení mluvnice českého jazyka (skloňování a časování), různá gramatická cvičení, rozšiřování slovní zásoby, četbu a porozumění pojmům v oblasti naukových předmětů zeměpis, dějepis, občanská výchova a přírodopis. Rozvojový program byl aplikován při výuce vietnamské dívky Trang částečně v šestém a sedmém ročníku ZŠ v průběhu kalendářního roku 2014. Stěžejní oblastí programu bylo postupné budování kompetencí žákyně Trang v oblasti fonetiky, fonologie, morfologie a syntaxe českého jazyka. Při samostatné práci bylo nutné Trang systematicky podporovat a vysvětlovat jí české mluvnické pojmy a významy českých slov. V oblasti testových úloh bylo nezbytné některé otázky objasnit a navigovat dívku ke správné odpovědi. Individuální výuka českého jazyka po vyučování byla pro Trang velkým přínosem. Na hodiny individuální výuky přicházela Trang vždy pečlivě připravená a přinášela si i pomůcky navíc (knihy, čtenářský deník). V průběhu výuky byla Trang také seznamována se základními kulturními a společenskými specifiky České republiky i středoevropského regionu. Díky systematické individuální práci došlo u Trang k zásadnímu zlepšení pracovních výsledků, získání patřičných dovedností a dosažení schopnosti samostatně řešit zadané úkoly. Trang je velmi snaživá a milá dívka. V třídním kolektivu je velmi oblíbená. Rodiče školu často navštěvují a zajímají se o výsledky své dcery. Velmi jim záleží na tom, aby Trang edukační proces dobře zvládla. Realizace rozvojového programu byla pro vietnamskou žákyni Trang Nguyen Nu Dai jednoznačně velkým přínosem. |